Verdiği Bir İcâzetnâme Üzerinden Akreboğlu Osman Nuri Taşkent
Citation
Nurullah Aydeniz "Verdiği Bir İcâzetnâme Üzerinden Akreboğlu Osman Nuri Taşkent", Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2019 8(2) 503–512.Abstract
İslam ilim geleneğinde oldukça köklü bir yeri olan icâzetnâmeler sadece hocanın öğrencisine belli
konularda eğitim öğretim yapma izni verdiği bir izin belgesi değildir. İcâzetnâmeler bizzat hoca
tarafından verildiğinden yazıldıkları alana ve tarihe ilave olarak hoca-talebe ilişkisine dair önemli
ipuçları da barındırmaktadırlar. Bu bağlamda icâzeti veren hocanın kendi hocalarıyla ilgili saygı
ifade eden ve rahmet temennisinde bulunduğu cümleler kurması onun hem eğitim geçmişine hem
de hocalarına yaklaşımına ışık tutmaktadır. Diğer taraftan hocanın icâzetnâmede öğrencisini
tanıtmaya ve taltif etmeye yönelik ifadelere yer vermesinin yanı sıra nasihat ve beklentilerini
sıralaması da onun değer dünyasının bir yansıması olabilmektedir. Bu makalede 1936 yılında
Adapazarı’na Kur’an öğretmeni olarak gönderilen Osman Nuri Taşkent’in öğrencilerinden
Himmet Babalıoğlu’na verdiği icâzetnâmenin tahlili yapılmaktadır. Confirmations, which has a long-established place and history in the Islamic science tradition, is not only a licence that the teacher allows his student to teach on certain subjects. In this context, the author's sentences, which express respect for his teachers and wish them to have mercy, shed light on his approach to both his educational background and teachers. Equally, the expression of a teacher to identify and reward a student in diploma as ordering his advice and expectations may also be a reflection of his world of value. In this article, Osman Nuri Tashkent, was sent to Adapazarı as a Qur'an teacher in 1936, gives an analysis of the licence given to Himmet Babalıoğlu, one of his students.