Bankacılık sektöründe müşterilerin teknoloji kabulüne ilişkin bir araştırma
Citation
Kurt, Ethem. (2019). Bankacılık sektöründe müşterilerin teknoloji kabulüne ilişkin bir araştırma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilecik.Abstract
Türkiye’de bilişim teknolojilerine yapılan yatırımlar sayesinde geleneksel
bankacılık faaliyetleri dijital ortamlara taşınmıştır. Bu köklü değişim bankalar
arasındaki rekabeti etkilemektedir. Teknolojik yenilikleri yakından takip edip,
uygulamaya geçen bankalar bir adım öne çıkmaktadır. Günümüzde teknolojiyi ürün ve
hizmetlere dönüştürebilen bankalar pazarlama faaliyetlerini çok daha verimli bir şekilde
yapabilmekte ve şube masraflarından ciddi tasarruflar sağlayabilmektedir.
Bu araştırmanın amacı bankacılık sektöründe internet bankacılığı ve mobil
bankacılık uygulamaları ve diğer dağıtım kanallarının finansal hizmet kalitesinin
müşterileri tarafından değerlendirme durumunun tespit edilmesidir. Bankacılık
sektöründe bilişim teknolojilerinin kullanılması ve bankacılık hizmetlerine olan etkisi
konu edinilmiştir. Türkiye’de faaliyet gösteren bankaların gerçekleştirdiği hizmetler ve
mevcut durumunun erişilebilen yıllar itibariyle değişimi karşılaştırmalı tablolar ile
analiz edilmiştir. Sonuç bölümünde banka müşterileri ile mülakat yapılmış alınan
cevaplar değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda banka müşterilerinin internet ve
mobil bankacılığa yönelik finansal hizmet kalitesi algılarının yüksek olduğu tespit
edilmiştir. Thanks to investments in information technology in Turkey, traditional banking
activities have been moved to digital media. This drastic change affects the competition
between banks. The banks that follow the technological innovations closer and put into
practice are one step ahead. Nowadays, banks that can transform technology into
products and services can perform marketing activities more efficiently and provide
significant savings in their costs. The use of information and internet technology in the
banking sector and the impact of banking services to the subject of the accomplishments
of the banks operating in Turkey has acquired the services that can be accessed and
changed over the years of the current situation was analyzed with comperative tables.
In the conclusion part, the interviews with the bank customers were made and the
responses were evaluated. As a result of the research, it was determined that the
perception of the financial services quality of the bank customers towards the internet
and mobile banking was high and mobile banking.