Bilecik’teki Tüketicilerin Alışveriş Merkezi (Avm) Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Ampirik Bir Çalışma
Citation
Tarakçı, İ. E. (2019). Bilecik’teki Tüketicilerin Alışveriş Merkezi (Avm) Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Ampirik Bir Çalışma. Turkish Journal of Marketing, 4(3), 280-297. http://dx.doi.org/10.30685/tujom.v4i3.68Abstract
Tüketimin her geçen gün arttığı ve tüketim alışkanlıklarının sürekli değiştiği günümüz pazar koşullarında alışveriş merkezleri (AVM’ler) sadece kişilerin ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla alışveriş yaptıkları merkezler olmanın ötesine giderek, bir araya gelerek sosyalleştikleri, yemek yedikleri ve iyi vakit geçirdikleri ortamlar haline gelmiştir. Aynı zamanda önemli günlerde ve hafta sonları, yarışmalar, müzik dinletileri, çocuk aktiviteleri veya sergiler gibi birçok etkinliğin düzenlendiği AVM’ler, tüketicilerin iş saatleri dışında kalan boş vakitlerini değerlendirdikleri ve tüketime dönüştürdükleri modern ekonominin önemli birer sembolüdür. Tüm dünyada, sayıları hızla büyüyen ve birbirleri ile yoğun rekabet halinde olan AVM’lerin bulunmadığı şehirler hala mevcuttur. Bu çalışmada, bünyesinde AVM bulunmayan bir şehir olan Bilecik ilindeki tüketicilerin tüketim alışkanlıklarını ve tercihlerini belirlenmek amacıyla şehir merkezinde yaşayan tüketiciler ile bir anket çalışması yapılmıştır. Çalışmada, şehirde bir AVM ihtiyacı olup olmadığı, AVM açılması durumunda tüketicilerin departmanlı mağaza, market ve marka tercihlerinin neler olduğu sektörel olarak belirlenmeye çalışılmıştır