İşletmelerde çalışan muhasebecilerin mesleki imaj algısı
Citation
Bayram, Mehmet. (2019). İşletmelerde çalışan muhasebecilerin mesleki imaj algısı. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilecik.Abstract
Muhasebecilik mesleğinin işletmecilikte önemli bir rolü olduğu ve işletmelerin
ayakta kalması için önemli bir işlev gerçekleştirdiği herkesçe bilinen bir gerçektir.
Mesleğin verimliliğinin devam etmesi ve gelecekte hem çalışan hem de kaynakların
devamlılığının sağlanabilmesi için mesleki imaj denen olgunun, muhasebecilik mesleği
ve onun mensupları tarafından bilinmesi ve uygulanması gerekmektedir. Mesleki imajı
gerçekleştiren ve iyileştiren faktörler oldukça çeşitlidir. Bu faktörlerin ortaya
çıkarılması, imaj geliştirme çalışmalarının verimli olmasına neden olacaktır. Çalışmada
bu faktörlerden yaş, gelir, tecrübe, cinsiyet, öğrenim ve kariyer üzerinde durulmuştur.
Bu değişkenlerin hangilerinin imaj konusunda daha etkili olduğuna dair istatistiksel
testler özellikle cinsiyet ve öğrenimin diğerlerine göre imaj konusunda etkisiz olduğunu
ortaya koymuştur. Çalışma ilgili değişkenlerin hangi imaj algılamalarıyla daha fazla
ilişkide olduğunu göstererek politika önerileri geliştirmiştir. It is a well-known fact that the profession of accountancy serves an important role in the
private sector and carries out a vital duty for the survival of the corporate economy. In
order to maintain the efficiency of the profession and to ensure the continuity of both
the employees and the resources in the future, the phenomenon called professional
image should be acknowledged and applied by the accountancy profession and its
workers. Factors that create and improve professional image are quite diverse. Figuring
out these determinants will cause image enhancement efforts to be efficient. In this
study, age, income, experience, gender, schooling and career are discussed. The
statistical tests analyzing which cases were more effective on the image indicated that
gender and schooling were ineffective in terms of image. The study has developed
policy recommendations by showing which factors are more related to image perception