DİJİTAL MARKALAR
Abstract
Teknolojik gelişmelerin ve internet kullanımının yaygınlaşması
sonucunda tüketicilerin yaşam tarzları, tüketim alışkanlıkları ve
dolayısıyla markalardan beklentileri de değişmiştir. Hayatın bir
parçası haline gelen web teknolojileri, markaları küresel rekabet
etmeye zorlamaktadır. Geleneksel yaklaşımlarını sürdürerek dijital
markalarını yaratmayan ve sağlayacağı fırsatları göz ardı eden
markalar, küresel rekabette rakiplerinin gerisinde kalmaktadır.
Günümüzde, dijital ortamın sunduğu olanaklar sayesinde internet
yalnızca bir dağıtım kanalı olarak görülmenin ötesine giderek
daha az bir maliyetle geniş kitlelere ulaşmak, mal ve hizmetlerin
tanıtımını yapmak, satış gerçekleştirmek, hatta satış sonrası hizmet
olanağı sunarak tüm bu süreçlerde müşteriler ile karşılıklı etkileşimi
gerçekleştirmek amacıyla kullanılan etkin bir iletişim
aracı haline gelmiştir. Dolayısıyla pazarlama stratejilerinin yönetilmesinin
yanı sıra, mal ve hizmetlerin dijital ortamda tüketicilere
ulaştırılması, satın alınması, teslimatı ve satış sonrasına uzanan
bilgisayar ve internet süreçlerinin de yönetilmesi gerekmektedir.