Teknoloji Kabul Modeli ve Sınıf Öğretmenleri Üzerinde Bir Uygulama

View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/Date
2014Metadata
Show full item recordCitation
Turan, B , Haşit, G . (2014). Teknoloji Kabul Modeli ve Sınıf Öğretmenleri Üzerinde Bir Uygulama . Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi , 6 (1) , . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/uaifd/issue/21599/231950Abstract
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin Bilgi ve İletişim Teknolojisi (BİT) araçları kullanımlarının Teknoloji Kabul Modeli ile açıklanmaya çalışılmasıdır. Söz konusu modelin temel değişkenleri arasındaki ilişkiyi açıklamak üzere Bilecik ilinde sınıf öğretmenleri üzerindeyapılan bir anket aracılığıyla elde edilen veriler, Lisrelprogramı kullanılarak Yapısal Eşitlik Modeli ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar literatürde yer alan sonuçlarla paralellik göstermiş ve TKM'nin gerçekleşen kullanım davranışını açıklamada yeterli olduğu belirlenmiştir. The purpose of this research is to explain the primary school teacher's usage of Information and Communication Technologies (ICT) by Technology Acceptance Model (TAM). In order to explain the relationship among basic variables, the data that has been collected by a survey which had been applied on the primary school teachers by using Structural Equation Modeling via Lisrel. The results show parallelism with related literature and it is concluded that TAM is efficient in explaining usage behavior
Volume
6Issue
1Collections
The following license files are associated with this item: