Türk Sag Muhafazakar Islamcılık Akımının Öteki Algısı Yahudi Toplulugu Üzerinden Siyonizm Komünizm Ve Kapitalizm Okuması
Citation
ÖZDEN CANKARA PINAR (2015). Türk Sag Muhafazakar İslamcılık Akımının Öteki Algısı Yahudi Topluluğu Üzerinden Siyonizm Komünizm Ve Kapitalizm Okuması. Akademik Bakış, (48), 307-326.Abstract
Her toplumda tarihi Anti-Semitizm üzerinden okuyan düşünürler bulunmaktadır. Türkiye’de de Sağ
Muhafazakar-İslamcı düşünürler hem modern yasam tarzına kolay adapte olmaları, hem de sahip oldukları sermaye birikimi nedeniyle Yahudi topluluğuna negatif bir yaklaşım sergilemektedirler. Yahudi topluluğunun gizli bir örgütlenme kurarak ve önceden belirlediği planlar doğrultusunda hareket ederek uluslararası sistemi yönlendirdiğini iddia eden Sağ Muhafazakâr-İslamcı düşünürler, bu yaklaşımlarıyla aslında bulundukları zaman çizelgesinden geriye doğru bir analiz yapmaktadır. Olayların sonuçlarına vakıf olarak yapılan tarihsel analizler aslında alternatif bir tarih anlayışının adım adım nasıl oluşturulduğunu da gözler önüne sermektedir. Türk Sağ Muhafazakâr-İslamcı düşünürler hem uluslararası sistemi, hem de Türk siyasal yasamını analiz ederken antisemitik bir söylem kullanmışlardır. There are philosophers who were analyzing the history over Anti-Semitism in every society. In Turkey Rightern
Conservative-Islamic philosophers are acting negatively to the Jewish society because of their easily integration
into the modern life and the capital accumulation they have. Turkish Rightern Conservative-Islamic philosophers
claim that Jewish society constructed an underground organization and directed the international system by
behaving on the way which were planned before. Actually by this approach Rightern Conservative-Islamic
philosophers are analyzing the history from the time that they were existing to the back. Doing the historical
analyzes by knowing the results of the events shows how alternative historical mentality is constructed step by
step. Turkish Rightern Conservative-Islamic philosophers used Anti-Semitic discourse when they were
analyzing both the international system and the Turkish political life.