ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİ VE EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİARASINDAKİ İLİŞKİ: BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
Citation
Apaydın Demirci, Z. ve İkiz, S. (2017). Çocuk Gelişimi Öğrencilerinin İletişim Becerileri ve Empatik Eğilim Düzeyleri Arasındaki İlişki: Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Örneği. Journal of International Social Research, 10(54):678-685.Abstract
Bu çalışma Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Çocuk Gelişimi bölümüne devam eden ön lisans 1. ve 2. sınıf, lisans 1.,2., ve 3. sınıf öğrencilerinin iletişim becerileri ve empatik eğilimleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Katılımcılara, araştırmacılar tarafından geliştirilen ‘’Kişisel Bilgi Formu’’, Korkut (1996) tarafından geliştirilen ‘’İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği’’ ve Dökmen (1989) tarafından geliştirilen ‘’Empatik Eğilim Ölçeği’’ uygulanmıştır. Çalışmaya gönüllü olarak 225 öğrenci katılmıştır. Elde edilen bulgularda öğrencilerin iletişim becerisi ve empatik eğilim puan ortalamalarının orta düzeyde anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca cinsiyet, yaş ve öğretim kademesi değişkenleri açısından bu beceriler anlamlı farklılık göstermezken aile tutumları değişkeninin, öğrencilerin hem iletişim becerileri hem de empatik eğilimleri arasında anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. The purpose of this study is to investigate the relationship between communication skills and empathy tendency levels of
child developments students of Bilecik Şeyh Edebali University who are studying in 1st,2nd,3th grade of undergraduate program and
1st, 2nd grade of the associate degree program. In this research, general survey model has been used. To determine the attitudes of
participants, “Personal Information Form” developed by researchers, “Communication Skills Evaluation Scale” developed by Korkut
(1996), “Empathic Tendency Scale” developed by Dökmen (1989) have been used. 225 students were volunteered to participate in this
study. The medium-level significant meaning was determined between average score of communication skill and the empathic
tendency of students. Besides, while these variables were not significant in terms of gender, age and education level, it was determined
that the variable of family attitudes showed a significant difference between students communication skills and empathic tendencies.