Açık ceza infaz kurumlarında çalışan hükümlülerin işyurtlarında ve iş atölyelerinde çalıştıkları dönemlerde elde ettikleri mesleki beceriler, kazanımlar ve performans yönetim uygulaması
Citation
Göktaş, Ünal. (2017). Açık ceza infaz kurumlarında çalışan hükümlülerin işyurtlarında ve iş atölyelerinde çalıştıkları dönemlerde ettikleri mesleki beceriler, kazanımlar ve performans yönetim uygulaması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilecik.Abstract
Bu çalışmanın konusu, “Açık Ceza İnfaz Kurumlarında Çalışan hükümlülerin İş yurtlarında ve İş Atölyelerinde Çalıştıkları Dönemlerde Elde Ettikleri Mesleki Beceriler, Kazanımlar ve Performans Yönetimi Uygulaması” dır.
Bu araştırmanın temel amacı, açık ceza infaz kurumlarında kalan hükümlülerin işyurtlarında ve iş atölyelerinde elde ettikleri mesleki becerileri tahliye olduktan sonraki süreçte sosyal hayatta iş, meslek bulmak veya iş yeri açmak için ne şekilde faydalı olacağı hakkında anket uygulaması yapılmıştır. Anket uygulaması Bozüyük açık ceza infaz kurumunda bulunan ve iş yurtlarında çalışan 123 hükümlüye uygulanmıştır. Yapılan anket uygulamasında 17 adet soru sorulmuş, uygun seçeneğin işaretlenmesi istenmiştir.
Anket sonuçları incelendiğinde, Araştırmaya katılan hükümlülerin büyük çoğunluğu 26- 44 yaş aralığında ve evli oldukları, İlköğretim mezunu ve daha düşük eğitimli olduğu, yine cezaevinde kaldıkları süre içinde yarıda kalan eğitimlerine devam ettikleri. Suç işleme yaşının büyük bir kısmının 18 yaş altında işledikleri, 6-15 yıl arası ceza aldıkları, 4-7 yıl arasında cezaevinde oldukları, kalan cezalarının 1 yılın üzerinde olduğu,
Sosyal yaşamlarında farklı meslekte oldukları, bir kısmının işsiz olduğu, cezaevlerinde farklı iş kollarında çalıştıkları, meslek sahibi olmak, sertifika almak, tahliye sonrası iş bulmak gibi farklı nedenlerle işyurtlarında çalışmayı seçtiklerini,
İşyurtlarında kazandıkları becerilerin tahliye sonrası kendilerine faydalı olacağını, yine tahliye sonrası bu becerilerle kendilerine iş kurmayı düşündüklerini, işyurtlarındaki çalışmalarının kendilerine meslek öğretmesi, sivil mesleklerini devam ettirmesi, ailelerine yük olmama, sosyalleşme, hayata farklı gözle bakma gibi kazanımlar elde ettikleri ve tahliye sonrasında yaşayacakları en büyük zorluğun iş bulmak olduğu anlaşılmaktadır. The subject of this study is “The Vocational Skills, Gains, and Performance Management Practice attained by the convicts working at Open Penal Institutions, during the periods when they worked at Workshops and Work Dorms. A questionnaire is realized regarding the basic purpose of this research as to see how the convicts staying at open penal institutions can utilize the vocational skills they attained at the work dorms and workshops, in their social lives, to establish a business, to have an occupation or to open a workplace, after they are discharged.
Questionnaire is applied to 123 convicts staying at Bozuyuk open penal institution and working at work dorms. During the questionnaire applied, 17 questions were asked and it was requested for the most appropriate choice to be marked.
As the questionnaire results were investigated, it is seen that most of the convicts participating in the research aged between 26-44 as being married, being elementary graduates or having less education, that they continued with their interrupted educations while they stayed at the penal institution, that their age of committing crime was below 18, that they were sentenced to jail for a period between 6-15 years, that they were at the penal institution for a period of 4-7 years, that their remaining penalty period was more than 1 year. That they had different occupations in their social lives, that some of them were jobless, that they worked at different activity branches at the penal institutions, that they chose to work at work dorms for different reasons as having an occupation, getting a certificate and to find a job after being discharged,
That the skills they attained at work dorms will be useful for them after their being discharged, that they thought to establish a work for themselves having attained these skills after being discharged, that they had many gains through their working at the work dorms as learning an occupation, to continue with their civil occupations, not to be a burden to their families, to get socialized, and to have a different look towards life and that the biggest difficulty they will face after being discharged would be to find a job.