İşletmedeki sosyal sorumluluk aktivitelerinin personel üzerine etkisi: Bir telekomünikasyon şirketi üzerinde uygulama
Citation
Ağırbaş, Ayfer. (2018). İşletmedeki sosyal sorumluluk aktivitelerinin personel üzerine etkisi: bir telekomünikasyon şirketi üzerinde uygulama. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilecik.Abstract
Günümüzde pazarlama araçlarının çeşitlenmesi, rekabet alanlarının gelişmesi, tüketicilerin bilinçlenmesi, sivil toplum kuruluşlarının etkisinin artması, sendikalaşma gibi faktörlerle ilgili olarak yenilenen yasalarla birlikte işletmeleri zorlayacak konular artmıştır. Toplumun kâr amaçlı kurumlar üzerindeki takip ve baskılarının artması karşısında işletmelerin ayakta kalabilmeleri onların birtakım farklılıklara yönelmeleri ile mümkün olabilmektedir. Rekabet avantajı yakalamak için farklılık yaratmanın zorunluluk haline geldiği bu çağda, işletmelerin kurumsal sosyal sorumluluk bilinci taşıması çok önemli bir farklılaşma kriteri olarak karşımıza çıkmaktadır. Kurumlar, çevre, eğitim, sağlık vb. birçok alanda projeler gerçekleştirmektedirler ve bu projeler ile topluma karşı sorumluluklarını yerine getirmektedirler.
Bu çalışmada bir telekomünikasyon şirketi tarafından gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projelerine kurumda çalışan personelinin bakış açısı değerlendirilmek istenmektedir. Bu amaçla Ülkemizde iletişim sektöründe faaliyet gösteren bir şirketin sosyal sorumluluk projelerinin işletmenin çalışanları üzerindeki algısını ölçümlemek amacıyla basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle ulaşılan 125 personel üzerinde bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonucunda elde edilen verilere göre kurum tarafından gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projeleri hakkında personelin pozitif yönde bir algısı olduğu ve test edilen değişkenlere göre (cinsiyet, yaş, deneyim süresi, kurumda çalışılan pozisyon, ilk iş deneyimi olma, mezuniyet ve çalışılan departman) personel arasında genel olarak algı farklılığı olmadığı tespit edilmiştir. The number of tough issues for businesses today has increased as a result of new laws regarding the factors like the greater variety of marketing tools, widening of competition areas, even more conscious customers, bigger influence of nongovernmental organizations and unionization. The pressure and monitoring from the society on businesses seeking profit keep rising. Thus, survival for such businesses can be only possible through resorting to certain changes. In today's world, creating something novel is vital for competitive advantage. One of the criteria for being original and different from others is undoubtedly social responsibility spirit in a business. Many corporations hold projects in various fields including education, health and environment and via these projects have a chance to give back to the society.
This study aims to assess the attitude and perception of the personnel in a telecommunication company towards its social responsibility projects. For this purpose, a questionnaire study to determine such perception was carried out for a company in our country which operates in communication sector and has social responsibility projects. It can clearly be seen from the results of the study that the personnel of that company has positive perception about the social responsibility projects held by their company. One can also gather from the results that there is no significant differences in perception among the personnel in terms of the variables tested (gender, age, year of experience, position in the company, first experience or not, graduation and working departman).