Flicker etkisi esaslı yol aydınlatmasında optimum direk açıklığının belirlenmesi
Citation
Taşkan, Beşir. (2016). Flicker etkisi esaslı yol aydınlatmasında optimum direk açıklığının belirlenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilecik.Abstract
Yol aydınlatmasında aydınlatma seviyesi ve kullanılan ışık rengi niteliği kadar, aydınlatmanın bir diğer önemli kriteri olan flicker etkisi de önem taşır. Flicker etkisinin yaygın olarak alternatif akımın periyodik değişimi ya da sürücü devrelerin anahtarlama özelliklerinden kaynaklandığı bilinir. Burada ise; yol aydınlatmasında bilinen flicker esasları yerine direk ve armatür dizilimi esaslı flicker etkisi ele alınarak uygun tasarım modellemelerinin gerçekleştirilebilmesi amaçlanmıştır. Flicker esaslı direk ve armatür açıklıklarının belirlenmesinde yolun şehir içi ve dışı olmasının gerektirdiği hız ölçütleri, armatür ışık dağılımı ve kullanılan lambaların renksel özellikleri önem taşır. Yapılan bu çalışmada hıza bağlı olarak yol aydınlatmasında flicker etkisinin oluşumunu engellemeye yönelik uygun direk açıklıklarının tespitine yönelik analizler gerçekleştirilmiş olup, analiz sonuçları değerlendirilmiştir. In road lighting, as lighting level and quality of light color, flicker effect which is another important criteria of lighting is also important. Flicker effects are widely known by periodic changes that these are provided from switching characteristics or the alternative current. In this study, in addition to the known flicker of road lighting, considering the flicker effect of based on sequence of poles and armatures, it is aimed to realize of optimal design modeling. In determination based on flicker to distance of the poles and armatures on the road, projector angles and speed criters are depended to the environment whether it is urban or upstate. In this study, depending speed on road lighting, they were aimed to prevent of flicker effect, analysis were performed and evaluated.