Browsing SBF_Yayın Koleksiyonu by Issue Date
Now showing items 1-20 of 37
-
The Effect of Distraction on Pain Level Felt by School-age Children During Venipuncture Procedure-Randomized Controlled Trial
(Elsevier, 2016)The experimental study that follows was planned to determine the effectiveness of distraction on the pain level in school-age children as they underwent venipuncture. The study sample consisted of children between the ages ... -
Yaşlıların “Göç” ve “Yerinde Yaşlanma” Bağlamında Kentsel Dönüşüm ile İlgili Değerlendirmeleri
(İstanbul Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı kırdan aldığı göçler nedeniyle gecekondulaşmanın en yaygın olduğu illerden biri olan İstanbul’un Paşabahçe mahallesine, 1940’lı yıllarda yoğun göç hareketi ile istihdam nedeniyle gençlik döneminde gelen ... -
Açık Alan Etkinliklerinin Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
(Kastamonu Üniversitesi, 2018)Çalışmanın amacı açık alan etkinliklerinin okul öncesi dönemdeki çocukların bilimsel süreç becerilerine olan etkisini araştırmaktır. Ön test-son test kontrol gruplu modelin kullanıldığı araştırmada çalışma grubunu 6 yaş ... -
PERAKENDECİLİKTE REKABET SİLAHI OLARAK PERAKENDECİ MARKASI VE ANKARA İLİNDE BİR UYGULAMA
(Hitit Üniversitesi, 2019)Rekabetin gün geçtikçe artması ve ürünler arasındaki farklılıkların ortadan kalkmaya başlaması yeni pazarlama stratejileri geliştirmeyi kaçınılmaz hale getirmiştir. Özellikle sayıları her geçen gün artan perakendeciler ... -
EFFECT OF UV IRRADIATION ON STORAGE OF RIVIERA OLIVE OIL IN GLASS BOTTLES COATED WITH BNNSS/PVB MULTILAYER THIN FILM
(Nevşehir Hacı Bektaşı Veli Üniversitesi, 2019)Günümüzde tüketicilerden müşteriler yaratmak, iletişimi pazarlama faaliyetlerinin her aşamasına dâhil etmekle mümkün olabilmektedir. İnternetin her alanda yaygın kullanımı rekabeti küreselleştirmekte, markaların tüketicileri ... -
Bilecik’teki Tüketicilerin Alışveriş Merkezi (Avm) Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Ampirik Bir Çalışma
(Yusen Yayıncılık, 2019)Tüketimin her geçen gün arttığı ve tüketim alışkanlıklarının sürekli değiştiği günümüz pazar koşullarında alışveriş merkezleri (AVM’ler) sadece kişilerin ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla alışveriş yaptıkları merkezler ... -
The Impact of Work-Family Conflict on Hedonic Consumption: A Survey on Industrial Workers
(2019)Work and family make up a large part of the lives of individuals and every individual has a role in social life as much as the number of groups he/she belongs to. It has become more important than ever for individuals to ... -
PAZARLAMA TERSİNE Mİ DÖNÜYOR?: PAZARLAMA(MA)
(İmaj Yayınevi, 2019)Pazarlamama faaliyeti, pazarlama yöneticileri ve arastırmacılar tarafından üzerinde durulması gereken ve büyük bir potansiyele sahip pazarlama türüdür. Gelisen teknoloji ve iletisim olanakları ile her seye kolaylıkla ... -
Gerilla Pazarlamanın Karanlık Yüzü: Karanlık Pazarlama
(2019)Teknolojinin her alanda hayatlarımıza girmesi ile dijitalleşen bir dünyada hızla değişen trendler, pazarlamanın insanların duyularına yönelmesine neden olmuş ve pazarlama uygulamalarında yeni arayışlar başlamıştır. ... -
HOW TO INNOVATE? PRODUCT INNOVATION VS PROCESS INNOVATION
(2019)There are many studies on innovation. Some of the studies suggest that innovation is a process, while others suggest that process innovation is an alternative and supportive for product innovation. Some of these studies ... -
Brand Personality in the Automotive Industry: Passat vs Superb
(2019)Brand is the sign that used to promote the right holder as a symbol of quality, honest work and work volume. It is possible to define the Brand as name, term, word, symbol, design, sign, shape, color or various combinations ... -
Resilience in nurses in terms of perceived social support, job satisfaction and certain variables
(Wiley, 2019)Aim This study investigated the resilience of nurses, the factors that contribute to resilience, and its relationship with perceptions of social support and job satisfaction. Background Resilience plays an important ... -
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GERÇEKLEŞTİRİLEN TÜBİTAK 4004 PROJELERİNİN İNCELENMESİ
(2019)Çalışmada 2016-2018 yılları arasında TÜBİTAK 4004 Programı kapsamında okul öncesi dönemde desteklenmesine karar verilen projelerin çeşitli boyutlara göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modeline uygun olarak ... -
Social media usage and alexithymia in nursing students
(Wiley, 2019)Purpose To determine the relationship between social media usage characteristics and alexithymia in nursing students. Design and methods The study was conducted with 272 nursing students between November and December 2018 ... -
Effect of chewing gum on stress, anxiety, depression, self-focused attention, and academic success: A randomized controlled study
(Wiley, 2019)Chewing gum is thought to increase focus via a reduction in stress and anxiety. Chewing gum contributes to success by improving short-term memory. This study was conducted to determine the effect of chewing gum on stress, ... -
Ürün Geri Çağırma (!)
(2019)Müşterilerin patron olduğu ve itibarın en değerli varlık olarak kabul edildiği küresel rekabet ortamında ürün geri çağırma vakaları, marka imajı ve markaya duyulan güven konusunda işletmeleri kaygılandıran bir durumdur. ... -
Pazarlamanın Yeni Rengi: Yeşil Aklama
(Türk Kooperatifçilik Kurumu Basın, Yayın, Araştırma Danışmanlık ve Eğitim Hizmetleri İşletmesi, 2019)1980’li yıllardan bu yana ilgi çeken yeşil pazarlama, çevreye karşı duyarlılık, doğayı koruma gibi konular özellikle son 10 yıl içerisinde büyük ilgi görmeye başlamıştır. Özellikle son yıllarda popülaritesi oldukça artan ... -
THE EFFECT OF PANDEMIC ON CONSUMER PREFERENCES IN THE CONTEXT OF HEDONIC AND UTILITARIAN CONSUMPTION
(IAEME Publication, 2020)The Covid-19 pandemic, which started to be seen intensely in the world in December 2019 and has been present in our country since the first months of 2020, has greatly affected life especially as of March 2020. In line ... -
HOLİSTİK PAZARLAMA
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2020)Günümüz hızla değişen Pazar koşullarında pazarlama anlayışı da daha tüketici odaklı olarak evrilmiştir. Gün geçtikçe tatmini zorlaşan tüketiciler, yıkıcı inovasyon, ürünlerin homojenleşmeye başlaması, modern yaşamın ... -
Turizm İşletmelerinde Hizmet Hataları ve Hizmet Telafisi Yöntemlerinin Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi: Bir Uygulama
(2020)Hizmet sektörünün yapısı gereği hizmet hataları ile sıklıkla karşılaşılmaktadır. Bu hataların kaynağı bazen işletmenin kendisi, bazen personel, bazen diğer müşteriler ve hatta müşterinin kendisi olabilmektedir. İşletmeler, ...