Bilecik'te bir ortaokulun iş sağlığı ve güvenliği bakımından değerlendirilmesi ve risk analizinin yapılması
Abstract
Bu proje ödevi, bir ortaokulun fiziki risk analizi ve değerlendirmesi üzerine odaklanmaktadır.
Çalışmanın amacı, iş sağlığı ve güvenliği önlemlerinin etkin bir şekilde uygulanmasını
sağlamak ve okul ortamında olası riskleri belirleyerek önlemler almak için matris yöntemini
kullanmaktır.
Projenin ilk adımında, okulun fiziki özellikleri ve mevcut risk durumu tespit edilmiştir. Yapısal
özellikler, ekipmanlar, çalışma alanları ve diğer potansiyel risk kaynakları göz önünde
bulundurulmuştur. Ardından, matris yöntemi kullanılarak risk değerlendirmesi
gerçekleştirilmiştir.
Risk değerlendirmesi sonucunda, okulda çeşitli risklerin bulunduğu belirlenmiştir. Düşme,
darbe, kesilme, yanma, zehirlenme ve elektrik çarpması gibi potansiyel tehlikeler öncelikli
olarak tespit edilmiştir. Bu riskler, olasılık ve şiddet parametreleri kullanılarak belirlenen risk
seviyelerine göre sınıflandırılmıştır.
Sonuçlar, yüksek riskli alanların belirlenmesine ve önceliklendirilmesine yardımcı olmaktadır.
Öncelikli risklerin tespiti, ilgili önlemlerin alınmasını ve risklerin azaltılmasını sağlamaktadır.
Bu süreç, okulun iş sağlığı ve güvenliği performansını iyileştirmek için rehberlik edecektir.
Bu proje ödevi, bir ortaokulun iş sağlığı ve güvenliği açısından karşılaşabileceği riskleri
belirlemek ve gerekli önlemleri almak için bir yol haritası sunmaktadır. Çalışmanın sonuçları,
okul yönetimi ve ilgili paydaşlar tarafından dikkate alınarak uygun önlemlerin alınmasına katkı
sağlayacaktır. This project assignment focuses on the physical risk analysis and assessment of a secondary
school. The aim of the study is to use the matrix meth od to ensure the effective implementation
of occupational health and safety measures and to take precautions by identifying possible risks
in the school environment.
In the first step of the project, the physical characteristics of the school and the current risk
situation were determined. Sturctural features, equipment, work areas and other potential
sources of risk have been considered. Then, risk assessment was carried out using the matrix
method.
As a result of the risk assessment, it was determined that there are various risks in the school.
Potential hazards such as falling, impact, cutting, burning, poisoning and electric shock have
been primarily identified. These risks are classified according to risk levels determined using
probability and severity parameters.
The results help identify and prioritize high-risk areas. It ensures the identification of priority
risks, taking the relevant measures and reducing the risks. This process will guide the school to
improve its occupational health and safety performance.
This project assignment provides a roadmap to identify the risks that a secondary school may
face in terms of occupational health and safety and to take the necessary precautions. The results
of the study will contribute to the taking of appropriate measures by the school administration
and relevant stakeholders.