4-6 yaş Kur'an kursu öğrencilerinin ders programlarının manevi rehberlik açısından değerlendirilmesi
Abstract
Bu çalışma, 4-6 yaş arasındaki çocuklara yönelik Kur'an kursu programlarının manevi rehberlik açısından etkinliğini ve bu programların çocukların dini, duygusal ve sosyal gelişimlerine etkilerini incelemektedir. Çalışma, erken çocukluk döneminde dini eğitimin önemine odaklanmakta ve bu yaş grubundaki öğrencilere sunulan Kur'an kursu müfredatının içeriğini, yöntemlerini ve uygulamalarını ele almaktadır. Araştırmada, çeşitli Kur'an kurslarında uygulanan programlar incelenmiş, eğitimciler ve ailelerle yapılan görüşmelerle veri toplanmıştır. Ayrıca, bu programların çocukların manevi anlayışları, davranışları ve sosyal becerileri üzerindeki etkileri gözlemlenmiştir. Bulgular, dini eğitimin erken yaşta başlamasının çocukların manevi gelişimine katkılar sağladığını göstermektedir. Özellikle, oyun tabanlı ve çocuk merkezli yaklaşımların, Kur'an öğretiminde etkili olduğu ve çocukların ilgisini ve katılımını artırdığı tespit edilmiştir. Ayrıca, müfredatın çocukların yaşına ve gelişim düzeyine uygun şekilde tasarlanmasının önemi vurgulanmıştır. Sonuç olarak, bu çalışma, erken çocukluk dönemindeki dini eğitimin, çocukların manevi, duygusal ve sosyal gelişimleri üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca, dini eğitimin çocukların genel yaşam becerilerini ve değerlerini şekillendirmede önemli bir rol oynadığı sonucuna varılmıştır. Çalışma, Kur'an kurslarının müfredatının daha etkili ve çocuk dostu hale getirilmesi için önerilerde bulunmaktadır. This thesis looks at the impact of Quran course programs on children's religious, emotional, and social development as well as how well they guide children spiritually while they are between the ages of four and six. The research addresses the practices, methods, and content of the Quran course curriculum that is provided to kids in this age range, with an emphasis on the significance of religious education in the early years. In the study, data was gathered via educator and family interviews, and the programs used in different Quran classes were reviewed. Furthermore, these programs' impacts on kids' conduct, social skills, and spiritual awareness have been noted. Research indicates that introducing children to religion at a young age benefits their spiritual growth. Specifically, it has been shown that teaching the Quran to kids while keeping them engaged and involved works best when it is game-based and kidcentered. It was also underlined how crucial it is to build curricula that are suitable for the age and developmental stage of the students. This thesis concludes by showing the important influence religious education has on young children's social, emotional, and spiritual growth. Additionally, it is determined that religious education has a significant impact on how children develop their overall values and life skills. The thesis offers recommendations for improving the effectiveness and kid-friendliness of the Quran course curriculum.