Kamu kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği
Abstract
İş sağlığı ve güvenliği alanında dünyada ve ülkemizde bir çok çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmaların amacı çalışanların sağlıklı ve ehemmiyetli bir ortamda çalışmasını sağlamak, çalışma ortamlarının iyileştirilmesine ve sürdürebilirliğine önem verilmesidir. Ülkemizde İş Sağlığı ve Güvenliği kapsamında çalışma ortamlarının iyileştirilmesi amacıyla yasalar çıkarılmıştır. Bu yasalardan olan 2012 yılında çıkarılan ve yürürlüğe giren 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu geniş kapsamlı olup yol gösterici niteliktedir. Ayrıca bu kanun alt mevzuat düzenlemeleri ile ayrıntılı şekilde detaylandırılıp ülkemizin ihtiyaçlarını karşılamaktadır. Bunun yanı sıra İş Sağlığı ve Güvenliği hayat felsefesi olarak edinilmeli ve benimsenmelidir. Ayrıca İş Sağlığı ve Güvenliği çalışmalarının her alanda tam ve doğru şekilde yönetilmesi gerekmektedir. İş Sağlığı ve Güvenliği çalışmalarına diğer sektörlerde olduğu gibi kamu kurumlarında da özen gösterilmeli, sağlıklı ve güvenli çalışma ortamları oluşturulmalı, yönetim kademesindeki kişiler ve diğer çalışanlar bilinçlendirilmeli İş Sağlığı ve Güvenliliğin önemine inanmalı ve tüm çalışanlar bu yapılan uygulamalara uymalıdır. Bu çalışmada amaç: Kamu Kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği çalışmalarına dikkar edilecek hususlar ve çalışmalardan bahsedilmiştir. Kamu kurumlarında iş sağlığı ve güvenliğinin üst düzey yöneticilerden başlamak üzere diğer çalışanlarda sağlık ve güvenlik kültürünün oluşmasını sağlamak ve tüm çalışanların, toplumun iş sağlığı ve güvenliğini kavramını benimsemesi sağlamak amaçlanmıştır. Many studies are carried out in the field of occupational health and safety in the world and in our country. The aim of these studies is to ensure that employees work in a healthy and important environment.Emphasis is placed on the improvement and sustainability of working environments. In our country, laws have been enacted to improve the working environment within the scope of OHS. Among these laws, Law No.6331, which was enacted and entered into force in 2012, is comprehensive and is the main guide. In addition, this law is detailed with sublegislation regulations and meets the needs of our country. In addition, Occupational Health and Safety life philosophy should be adopted and also work the health and safety law must be managed fully and correctly in all areas.Occupational Health and Safety should be taken care of in Public Institutions and Organizations as well as in other sectors, healthy and safe working environments should be created, people at management level and other employees should be made aware They should believe in the importance of OHS and all employees should comply with these practices.The aim of this study is: Occupational health and safety in Public Institutions and Organizations from senior managers to ensure that a culture of health and safety is established among other employees to begin and to ensure that all employees adopt the concept of occupational health and safety.