Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi

DSpace@Bilecik, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor, araştırma verisi gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

DSpace@Bilecik, üyelik gerektirmeyen herkese açık bir sistemdir. Üyelik ve veri girişi sadece BŞEÜ mensuplarına (Öğrenci, idari ve akademik personel) özeldir.


 

Güncel Gönderiler

Öğe
Üç boyutlu yazıcılarda renklendirilmiş seramik çamuru kullanımı ve uygulamaları
(Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2025) Çil, Aybüke; Can, Emre
Seramik şekillendirmede kullanılan teknikler, başlangıçta oldukça ilkel yöntemlerle biçimlendirilen seramik çamurundan günümüze kadar gelişerek çeşitlenen ihtiyaçlara cevap veren yenilikçi teknikler haline gelmiştir. Bu bağlamda, üç boyutlu yazıcı teknolojisi, seramik üretiminde farklı bir yaklaşım sunarak geleneksel yöntemleri tamamlayıcı bir rol oynamaktadır. Özellikle, renklendirilmiş seramik çamuruyla entegrasyonu, bu teknolojinin sunduğu olanakları daha da genişletmektedir. Üç boyutlu yazıcılar, seramik çamurun katmanlar halinde hassas bir biçimde şekillendirilmesine olanak tanırken, renklendirilmiş çamurların kullanımı, estetik açıdan zengin ve özgün tasarımlar yaratma imkanı sunmaktadır. Çalışmada, üç boyutlu yazıcılarda kullanılan renklendirilmiş çamurun kullanılabilirliğini artırmak amacıyla uygun malzeme formülasyonları oluşturulmuş ve bu pigmentlerin çamur ile olan etkileşimleri, yüzeyde oluşturduğu dokular detaylı bir şekilde incelenmiştir. Bu çalışma, renklendirilmiş seramik çamurunun üç boyutlu baskı süreçlerine uyumunu, tasarım aşamasından üretime kadar kapsamlı bir şekilde incelemiştir. Elde edilen sonuçlar, seramik malzemenin dijital üretimde daha verimli ve estetik bir şekilde kullanılmasına dair önemli veriler sunmaktadır.
Öğe
Rûhu’l Beyân tefsiri özelinde eğitime tasavvufi bir bakış
(IKSAD Publishing House, 2025) Yeşilbekmez, Hatice; Döner, Nuran
İlk insandan itibaren faaliyet olarak devam eden eğitim, sistematik olarak bilgi, kültür ve davranış birikiminin seçilerek nesillere aktarılması sürecidir (Gündüz, 2020). Geçmişten günümüze önemli bir kültürel miras olarak devam eden eserler bu süreçte önemli rol almaktadır. Bu eserlerden birisi de 17. yüzyılın önemli mutasavvıflarından İsmail Hakkı Bursevi’nin Rûhu’l-Beyân tefsiridir. İsmail Hakkı Bursevî, özellikle tasavvufi öğretileriyle tanınır. Eserlerinden biri olan Rûhu’l-Beyân tefsiri, sadece Kur'an-ı Kerim ayetlerinin tefsirini sunmakla kalmaz, aynı zamanda eğitim ve ahlaki gelişim üzerine derinlemesine bilgiler de içerir. Kur'an'ın doğru anlaşılması, ahlaki ve manevi gelişim, bilgi ve kültürün aktarımı ve toplumsal hayata katkı gibi birçok alanda tefsir ilmi insanlara rehberlik etmektedir. Çalışma kapsamında nitel araştırma yaklaşımından yararlanılmıştır. İnsanı ve sosyal olguları derinlemesine anlama ihtiyacından doğan nitel araştırma, sosyal bilimlerde önemli bir araştırma yaklaşımıdır (Sığrı, 2021). Araştırma ortamı ile sınırlı olması, detaylı analiz ve yorumlama sunması nitel araştırmanın tercih edilme sebebi olmuştur (Güler, Halıcıoğlu, & Taşğın, 2015, s.31). Kuran ayetlerinin anlamını derinlemesine incelemek amacıyla ise doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Literatüre katkı sunularak, geleneksel eğitim anlayışlarının ötesinde, bireyin manevi yönden desteklenmesi ve bireyin bütüncül şekilde yetişmesi hedeflenmiştir.
Öğe
Automatic Fetal Motion Detection from Trajectory of US Videos Based on YOLOv5 and LSTM
(Springer, 2023) Turkan, Musa; Urfalı, Furkan Ertürk; Dandıl, Emre
Deep learning methods have been widely used in the processing and evaluation of medical data in recent years. Computer-aided systems, which are used as a tool in the analysis of medical images and videos, can facilitate the diagnosis process and contribute to increasing the accuracy in the decision-making stages of the experts. In addition, the evaluation of medical data, which requires experience and expertise, is achieved with the help of deep learning, providing convenience in diagnosis and treatment. In this chapter, a hybrid deep learning method based on YOLOv5 and LSTM algorithms is proposed for recognizing the anatomical structures of the fetus and detecting its movements using fetal ultrasound (US) videos. In the study, a dataset is prepared from ultrasound videos containing fetal movements. At the next stage, the anatomical structures of the fetus are determined on the labeled data and the movements are tracked. In the experimental analyses, the movements of the anatomical structures such as the heart, head and body of the fetus are tracked and motion trajectory patterns are extracted. In the last stage, the detection and classification of fetal anatomical structures are achieved with the LSTM deep learning algorithm, using movement patterns converted to a two-dimensional plane.
Öğe
İsmail Hakkı Bursevi’nin Ruh’ul-Beyân tefsirinde insan eğitimi
(Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2025) Yeşilbekmez, Hatice; Döner, Nuran
Eğitim, insanlık tarihi boyunca süregelen, bilgi, kültür ve davranışların nesilden nesile aktarılma sürecidir. Geçmişten günümüze önemli bir kültürel miras olarak devam eden eserler bu süreçte önemli rol almaktadır. Bu eserlerden birisi de 17. yüzyılın önemli mutasavvıflarından İsmâil Hakkı Bursevî’nin Rûhu'l-Beyân tefsiridir. İsmâil Hakkı Bursevî, özellikle tasavvufi öğretileriyle tanınır. Eserlerinden biri olan Rûhu'l-Beyân tefsiri, sadece Kur’ân-ı Kerîm âyetlerinin tefsirini sunmakla kalmaz, aynı zamanda eğitim ve ahlaki gelişim üzerine derinlemesine bilgiler de içerir. Kur'ân'ın doğru anlaşılması, ahlaki ve manevi gelişim, bilgi ve kültürün aktarımı ve toplumsal hayata katkı gibi birçok alanda tefsir ilmi insanlara rehberlik etmektedir. Bu çalışma özelinde de Rûhu'l-Beyân tefsirinde yer alan İstiaze, Besmele, Fâtiha, Bakara, Âli İmrân, Nisa, Mâide ve En’âm sûrelerine odaklanılarak eğitimle ilgili unsurlar incelenmiş, modern eğitim üzerine çıkarımlarda bulunulmuştur. Bu bakış açısı ile geleneksel eğitim anlayışlarının ötesinde, bireyin manevi yönden desteklenerek bütüncül şekilde yetişmesi hedeflenmiştir. Giriş bölümü; araştırmanın konusu, problemi, amacı, önemi, metodu, sınırlılıkları ve ilgili çalışmalardan oluşmaktadır. İlk bölümde; İsmâil Hakkı Bursevî’nin hayatı, eğitimi, mesleği, eserleri ve vefatı üzerinde durulmaktadır. İkinci bölümde; eğitim, din eğitimi ve tasavvufi eğitim incelenmektedir. Üçüncü bölüm; Rûhu’l- Beyân tefsirinin ilk altı sûresindeki insan eğitimi ile ilgili kısımların incelemesini ve tasavvufi eğitin günümüz eğitimine yansımasını içermektedir.
Öğe
FetalMovNet: A Novel Deep Learning Model Based on Attention Mechanism for Fetal Movement Classification in US
(IEEE, 2025) Turkan, Musa; Dandıl, Emre; Urfalı, Furkan Ertürk; Korkmaz, Mehmet
Automated classification of fetal movements in ultrasound (US) videos is critical for assessing fetal well-being and detecting potential complications during pregnancy. This study introduces FetalMovNet, a novel deep learning model that incorporates an attention mechanism to improve the classification of fetal movement in US video sequences. The model integrates convolutional neural networks (CNN) for feature extraction and an attention mechanism to capture spatio-temporal patterns, significantly improving classification performance of fetal movements. To evaluate FetalMovNet, we construct a new dataset containing fetal movements in US across seven different anatomical structures-head, body, arm, hand, heart,leg, and foot. Experimental results show that FetalMovNet achieves an accuracy of 0.9887, precision of 0.9871, recall of 0.9910, and an F1-score of 0.9891, outperforming state-of-the-art CNN and CNN-LSTM architectures. Ablation studies confirm the effectiveness of the attention mechanism, with FetalMovNet achieving an area under curve (AUC) score of 0.9957, compared to 0.9471 for CNN and 0.9543 for CNNLSTM.The proposed FetalMovNet model provides a robust and clinically applicable tool for real-time fetal movement monitoring, reducing the need for manual assessment and improving prenatal care.